Versie 7.0.4

Het beheer van nieuwsbrief ontvangers is verbeterd. Het is nu mogelijk de aanmeldingen voor de nieuwsbrief via de website te matchen met de contactpersonen in het relatiebeheer (crm) systeem. Hierdoor voorkomt u dat ontvangers de nieuwsbrief dubbel ontvangen (1 x omdat ze zich hebben aangemeld voor de nieuwsbrief en 1 x omdat ze klant zijn in het crm systeem).

Om dit te realiseren zijn 2 functies gemaakt:

1. Relatiebeheer contacten toevoegen of bijwerken in een nieuwsbrief ontvangers groep
2. Relatiebeheer contacten verwijderen uit een nieuwsbrief ontvangers groep

Als bezoekers van uw website zich aanmelden voor de nieuwsbrief dan komen ze automatisch in de groep 'WEBSITE'. Maar het is best mogelijk dat deze bezoekers later ook klant worden. Met functie 2 kunt u dan de groep 'WEBSITE' opschonen.

In dit voorbeeld is het dan handig om een groep 'CRM' te maken en hier met functie 1 alle contactpersonen aan toe te voegen.

Vervolgens verstuurd u de mailing aan groep 'WEBSITE' en 'CRM' zodat zowel prospects als klanten de nieuwsbrief ontvangen.
Voor de bouw van Suite MKB Online worden diverse functies en classes ontwikkeld waarmee snel formulieren en lijsten zijn te maken.

We werken aan 3 punten:
- Formulieren
- Lijsten in tabelweergave zoals Taalcodes
- Lijsten in thumbweergave zoals Merken en Condities
Als u een website in meerdere talen heeft is er een nieuwe instelling waarmee u kunt bepalen welke systeemtaal gebruikt moet worden.

Standaard is Suite MKB Online beschikbaar in de systeemtaal Nederlands en Engels. (Zie ook het nieuwe online taalcode systeem)

Er komt een update van het systeemtalen systeem zodat het mogelijk is om bijvoorbeeld de systeemtaal Duits aan te maken met als basis de systeemtaal Engels. Vervolgens kunt u dan de systeemwoorden vertalen van Engels naar Duits die nodig zijn.

Voorbeelden van systeemtaal woorden en zinnen: Inloggen, Winkelmandje, 'Ik wil graag klant worden' etc.
Helemaal nieuw is het online taalcode systeem. Taalcodes zijn alle woorden en zinnen die gebruikt worden door het systeem en de website of shop. Bijvoorbeeld het woord 'Hoofdmenu' of 'Winkelmandje'.

Alle taalcodes kunnen vertaald worden in meerdere talen. Standaard wordt door ons elke taalcode in het Nederlands en Engels ingevoerd, onze standaardvertaling kan door u worden overschreven.

Omdat alle woorden en zinnen die in het systeem gebruikt worden allemaal een taalcode zijn kunt u het hele systeem personaliseren of uitbreiden naar Duits, Frans enz.

Met deze stap is een belangrijk onderdeel van het systeem sneller & flexibel gemaakt en geschikt voor het nieuwe Suite MKB online.
Framework / 4791
Voor de ontwikkeling van Suite MKB Online is een nieuw hoofdmenu ontwikkeld. Vanuit dit hoofdmenu kan de medewerker navigeren tussen de website en de backoffice. De kleuren van de Suite MKB zijn hierin overgenomen.

Het nieuwe menu is geschikt voor touch en mobiel gebruik en vormt de basis navigatie voor het nieuwe Suite MKB Online.
Kleine verbeteringen in het systeem. Deze verbeteringen zorgen voor een sneller, veiliger en stabieler systeem.
Het is mogelijk om een betalingsconditie uit te schakelen als er een leveringsconditie is gekozen die gebruik maakt van een koeriersdienst.

U kunt bijvoorbeeld denken aan de betalingsconditie "Contant" die wordt uitgeschakeld wanneer er gekozen is voor "Bezorgen met PostNL".
Vanaf nu is het mogelijk in te loggen met e-mailadres in plaats van gebruikersnaam. Hiervoor is een instelling aangebracht. Voordeel hiervan is dat relaties hun gebruikersnaam niet hoeven te onthouden. Nadeel is dat je geen contactpersonen kan toevoegen met hetzelfde e-mailadres.

De wachtwoord vergeten functie is hierop ook aangepast.
In de productlijst van de webshop is de optie 'Alleen actieprijzen weergeven' toegevoegd, hiermee is het mogelijk de productlijst te filteren op alle producten met een actieprijs.
Elk product heeft 3 vrije tags. Deze kunnen worden gebruikt om producten te filteren in de zoeklijst. Stel dat u een productcategorie 'Herenfietsen' heeft dan kunt u tag 1 gebruiken voor de remmen. Opties voor tag 1 zijn bijvoorbeeld Terugtraprem, Schijfrem en V-brake. Per product (fiets) kunnen
Meertalige websites kregen een foutmelding als een pagina werd opgevraagd in een vertaling die niet actief of ingericht is.

Bijvoorbeeld: www.become-it.nl/de/

Dit wordt nu gecontroleerd en als de vertaling niet bestaat dan wordt de bezoeker doorgestuurd naar de standaard vertaling van de website.
In uw webshop zijn binnen- en buitenlandse betalingen via Mollie eenvoudig te integreren. U accepteert daarmee in
Vanaf nu is het ook mogelijk om aan te melden als leverancier via de website. Voor klanten in bijvoorbeeld de webshop was dit al mogelijk.

De leveranciersaanmelding kan bijvoorbeeld gebruikt worden voor ZZP'ers die zich willen aanmelden bij uw bedrijf. Ook is het zinvol bij website waarop leveranciers zich kunnen presenteren in een profiel.

Automatisch wordt ook een speciale rol voor leveranciers toegekend, op deze rol kan autorisatie worden toegepast zodat leveranciers eerst geautoriseerd moeten worden voordat ze volledige toegang hebben tot alle leveranciersfuncties op de website of het intranet.
Klanten, leveranciers en resellers kunnen inloggen in het online relatiebeheer om bijvoorbeeld hun gegevens, orders of facturen in te zien.

Vanaf nu is het mogelijk het adres in te stellen na aanmelden of inloggen, er zijn 5 mogelijkheden:

- Adres na aanmelden klant
- Adres na aanmelden leverancier
- Adres na inloggen klant
- Adres na inloggen leverancier
- Adres na inloggen reseller

Deze instellingen zijn met name bedoeld voor maatwerk. Bijvoorbeeld als u een maatwerk dashboard voor klanten heeft of als u leveranciers na het aanmelden nog instructies wilt geven.
Vanuit relatiebeheer worden mails gestuurd bij een nieuwe aanmelding, gewijzigd wachtwoord, rol autorisatie of uitschrijfbevestiging. Vanaf nu is het mogelijk deze mails vanaf een alternatief e-mailadres te versturen.

Standaard staat deze instelling uit en wordt het hoofd emailadres gebruikt.
Naast het nieuwe login- en aanmeldscherm voor leveranciers hebben we het rollen systeem ook uitgebreid met een standaard rol voor leveranciers. Deze rol wordt automatisch toegevoegd als een leverancier zich aanmeld bij de website.

Rollen worden gebruikt om instellingen toe te passen op groepen relaties. In dit geval dus leveranciers. Bijvoorbeeld als u leveranciers een informele aanhef wilt geven of toegang tot bepaalde pagina's op het intranet.

Door middel van de standaard waarde voor autorisatie is het mogelijk dat leveranciers na het aanmelden eerst nog goedgekeurd moeten worden. Ze hebben dan al wel een login, maar moeten nog wel handmatig door de beheerder goekgekeurd worden.
Op het moment dat de koerier de goederen van de transportopdracht gaat ophalen moet ook het aantal colli en het gewicht van de goederen worden ingevuld. Dit is vanaf nu verplicht.
Na 15 jaar gaan we stoppen met het gebruik van de naam Net-Book als productnaam voor alle online diensten zoals Websites, Webshops, Dossier online en de App. Door de integratie met de Suite MKB kiezen we voor naamgeving in lijn met de Suite.

De eerste stap in deze overgang is het vervangen van het Net-Book icoontje op alle websites, vanaf nu staat hier het icoon van Become-IT.
Om uw producten nog beter vindbaar te maken in Google kunt u gebruik maken van de META title en description op elk product. Met het veld title kan een aangepast titel worden gemaakt, standaard wordt de naam van het product gebruikt. Met de description kunt u korte omschrijving maken die in het zoekresultaat zichtbaar is, standaard wordt de eerste zin van de omschrijving gebruikt.

De title en description zijn belangrijke instrumenten voor SEO (Zoekmachine optimalisatie). Door hier tijd in te investeren kunt u uw vindbaarheid aanzienlijk verbeteren.
De uren geboekt op een werkbon kunnen worden afgeboekt van een onderhoudscontract (beheercontract). Op het detailscherm van het onderhoudscontract is zichtbaar welke werbonnen en uren afgeboekt zijn. Dit scherm is uitgebreid met een samenvatting per jaar met een totaal aan afgeboekte uren in dat jaar.

Beide lijstjes zijn aflopend gesorteerd op datum.
Producten die standaard op voorraad zijn kunt u markeren als voorraadhoudend in de webshop, dit is vanaf nu zichtbaar op het product detail scherm.

Ook een eventuele ingestelde leveringsconditie en levertijd wordt hier weergegeven.
Als klant kunt u een offerte online accepteren. Hierbij is het nu ook mogelijk een opmerking te plaatsen, dit kan handig zijn als u een toelichting wilt geven bij de acceptatie of als er in de offerte een keuze wordt geboden.
In de webshop kunnen producten op onzichtbaar gezet worden als het product (nog) niet of niet meer zichtbaar mag zijn voor bezoekers. In de webshop is het visueel gemaakt welke producten onzichtbaar zijn. Deze producten hebben een streep door de productnaam. Alleen als u bent ingelogd als webshop beheerder zijn deze producten zichtbaar in de lijst en op het detailscherm.

Producten die niet zichtbaar zijn kunnen door beheerders wel worden toegevoegd aan een weborder. Bijvoorbeeld een artikel voor reiskosten of nacalculatie.

Onzichtbare producten worden niet opgenomen in de sitemap en niet in Google resultaten.
Met een couponcode kan een klant korting krijgen op zijn bestelling door deze code te verzilveren in het winkelmandje. Deze korting was geldig op alles, dus ook op de producten met een actieprijs. Vanaf nu kunt u bepalen of u couponkorting op afgeprijsde producten wilt geven.

De standaard instelling is dat er geen korting wordt gegeven op afgeprijsde producten.
Het was al mogelijk om per klant een couponcode in te stellen. Als deze klant vervolgens een bestelling via de webshop doet wordt automatisch zijn couponcode toegepast.

Vanaf nu gaat dit automatisch met de instelling 'automatisch koppelen aan klanten'. De vereiste is wel dat de klant eerder een bestelling heeft gedaan.

Als de couponcode wordt verwijderd wordt deze automatisch ontkoppeld bij alle klanten waaraan deze was gekoppeld.
Vanaf nu is het mogelijk om verkoopfacturen te bekijken via de App. Met name voor accountmanagers is dit een handige optie zodat onderweg de PDF versie van de facturen bekeken kan worden.
Framework / 4576
Het Message Service Centre is uitgebreid met de mogelijkheid om e-mailberichten met bijlage te versturen. Hierdoor kan al het e-mailverkeer vanaf nu ook via het MSC lopen. Dit is van toepassing op bijvoorbeeld Factuur online.

Voordeel van het MSC is dat u als beheerder in de historie kan zien of en wanneer een bericht is verstuurd. Ook kan dit in de toekomst doorontwikkeld worden bijvoorbeeld als u de klant een sms wilt sturen als er een nieuwe factuur of order is.
De productlijst filter is standaard ingeklapt in de mobiele versie. Met het filter kan de bezoeker van uw webshop de lijst met producten filteren op bijvoorbeeld categorie, maar ook op kleur, materiaal of eigenschappen.

We hebben dit filter nu in- en uitklapbaar gemaakt waardoor het minder ruimte in beslag neemt in de mobiele versie van de webshop. Hierdoor is het voor de bezoeker van uw website makkelijker bij een product te komen.